Artois Artois
237
BLOG

Nota Timmermasa – ja już to czytałem !

Artois Artois Polityka Obserwuj notkę 4

Miałem tą wątpliwą przyjemność i zapoznałem z notą  Wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Fransa Timmermans.

W sumie nic ciekawego gdyby nie jeden szczegół: ja już tą notę kiedyś czytałem! Brzmiało to ciut inaczej ale wymowa ta sama.

„W groźbach swych opierał się również na traktacie rozbiorowym zawartym między Polską a Rosją w dniu 18 września 1773 roku a przede wszystkim artykule siódmym mówiącym jednoznacznie, iż Najjaśniejsza Imperatorowi gwarantować będzie wszystkie jakiekolwiek konstytucje, które ustanowione będą wspólnie z ministrami trzech dworów (…) tak względem formy rządu wolnego, republikańskiego i niepodległego, jako też względem pacyfikacji i stanu poddanych religii greckiej orientalnej, niemieckiej i desydentów obojga komunij ewangelickiej (…)[…] Jego notę w tej sprawie odczytano na sejmie 6 listopada 1788 roku” [i]

Dobry obiad w Krakowie w przyszłym roku dla pierwszej osoby, która poda nazwisko inspiratora Pana Timmermansa.:-)

Robert Atrois 

[i] cytat z pracy doktorskiej – nazwiska autorki nie podaję, nie wiem czy by sobie życzyła.

Artois
O mnie Artois

fan historii

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka